ביה"ס לסביבה ולמדעי כדור הארץ - מהלך הלימודים לתואר "בוגר אוניברסיטה" - .B.A בחוג לגאוגרפיה וסביבת האדם

עודכן: 07.08.2018

מטרת הלימודים ומבנה הלימודים:

מטרת הלימודים בחוג להקנות לתלמידים ידע בתחומי הגאוגרפיה הקלאסית והעכשווית בדגש על סביבת האדם. הפעילות המחקרית והלימודית בחוג משלבת היבטים פיסיים, חברתיים, תרבותיים, היסטוריים וכלכליים. דגש מיוחד ניתן ללימוד ויישום היבטים מתודולוגיים הכוללים בין היתר תכנון עירוני, חישה מרחוק ומערכות מידע גאוגרפיות.

 

תכנית הלימודים מאפשרת לתלמידים להיחשף לשלושה תחומי ידע:

 

גאו-אינפורמטיקה: תחום ידע זה משלב בין טכנולוגיות חדשניות ליצירה, שמירה, עיבוד והצגה של מידע מרחבי לבין הידע הגאוגרפי והסביבתי. מערכות משולבות של הצגה וכריית נתונים במרחב באמצעות מערכות ממוחשבות, חיישנים ואמצעי תצפית משוכללים הממוקמים על מטוסים ולוויינים הם חוד החנית של תחום זה.

 

הסביבה האנושית: עיר, חברה ותכנון: תחום זה מציע לתלמיד התמחות רחבה במגוון התחומים המעצבים את העיר והסביבה האנושית: חברתיים, כלכליים, תרבותיים, תחבורתיים ומדיניים-היסטוריים וכן הגורמים הפיזיים ויישומם לתכנון.

התחום מציע הכשרה והתנסות במחקר ובהיבטים יישומיים הכוללים את הנושאים הבאים: תכנון מרחבי וסביבתי ברמת העיר והאזור, קיימות האדם וזכויות אדם בתכנון, האדם במרחב העירוני, עיצוב עירוני, ניידות ותכנון תחבורה, גאוגרפיה היסטורית סביבתית ויישומי מידע גאוגרפי בתכנון. לימודים בתחום זה מכשירים את התלמיד בין היתר להשתלבות בעבודה בתחום התכנון, בממשל המקומי והלאומי.

 

הסביבה הפיזית: אקלים ומשאבי מים וקרקע: שני תחומי ההתמחות בסביבה הפיזית הינם:

  1. אקלים וסביבה - הכוללים את ענפי הקלימטולוגיה הסינופטית, הרגיונלית, שינויי אקלים, קלימטולוגיה אורבנית, קלימטולוגיה יישומית ותכנון תואם אקלים.

  2. הידרוכימיה - הגורל הכימי, פיזיקלי וביולוגי של מזהמי מים שונים וכן פיתוח טכנולוגיות חדישות לסילוק ופירוק של מזהמים עמידים.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>