בוגרים מספרים - החוג לגאוגרפיה וסביבת האדם

עודכן: 03.02.2021

בוגרים מספרים - החוג לגאוגרפיה וסביבת האדם - סיגל דיאמנט

סיגל דיאמנט

 

למדתי אדריכלות באוניברסיטת אריאל וסיימתי את התואר שלי בשנת 2006. לאחר סיום לימודי עבדתי במשרדים ועסקתי בעיקר בתכנון מוסדות ציבור. ב2014 התחלתי לעבוד ברשות מקומית ולעסוק בתכנון ערים ולכן החלטתי שעלי להעשיר את הידע שלי בתחום ושבתי לאקדמיה. כיום אני עוסקת בניהול  מינהלת להתחדשות עירונית בעירית הרצליה, שהינה יחידה אינטגרלית באגף תכנון עיר, המתמקצעת בתהליכי התחדשות עירונית ובעשייה בשיתוף עם הקהילות העירוניות השונות.

 

 באיזה חוג/ים למדת ומדוע בחרת בחוג/ים אלו?

בחרתי ללמוד בחוג "סביבה חברה ותכנון" מאחר שהחוג מקיף הייבטים שונים בתכנון עירוני- תכנון פיסי, הייבטים חברתיים, סביבתיים ועוד.

 

מדוע בחרת ללמוד באוניברסיטת תל-אביב?

בחרתי ללמוד באוניברסיטת ת"א בשל מגוון הקורסים והנושאים הקיים בחוג וכמובן גם בשל המיקום הגיאוגרפי של האוניברסיטה- בקרבת הבית והעבודה.

 

במבט לאחור, האם היית בוחרת בתחום לימודים אחר?

תחום התכנון העירוני הוא תחום אינטרדספלינרי רחב, וככזה הוא נוגע בכל כך הרבה הייבטים שכל אחד יכול למצוא את עצמו משתלב בו. אני הגעתי מתחום אדריכלות שבעיקר נתפס בתחום העיסוק הפיסי, ולכן חיפשתי במסגרת הלימודים דרך להרחיב את אופקיי בהייבטים אחרים שהיה לי בהם פחות עיסוק או ידע. ולכן הבחירה שלי היתה טיבעית ואינטגרלית להתמקצעות שלי ולעבודתי, ואף חידדה בפני יותר באילו הייבטים אני רוצה להמשיך ללמוד ולהתעמק בהם. 

 

למה את הכי מתגעגעת מתקופת הלימודים?

לאווירה הסטודנטיאלית, שכללה שבירת שגרה לטובת העשרה ולמידה. והכי מכל למפגשים והשיחות המקצועיות שקיימנו בהפסקות ובמפגשים שבמסגרת העבודות הקבוצתיות עם החברים/ות הטובים שרכשתי.

 

האם שמרת על קשרים עם חברים/ מרצים מתקופת הלימודים?

בטח. הכיף הגדול הוא שמאחר והתחום עוסק ומשפיע על מגוון רחב של תחומים, פוגשים במסגרת הלימודים מנעד רחב של אנשים במגיעים מקבוצות שונות ומתחומים שונים.

 

איזה קורס היה מעניין באופן מיוחד?

הקורסים שמצאתי בהם הכי עינין עסקו בהבניה של היבטי תכנון פיסיים-כלכליים וחברתיים. ולכן באופן גורף מצאתי עיניין בעיקר בקורסים ופרוייקטים ישומיים שהעבירו פרופ' טלי חתוקה, פרופ' טובי פנסטר ופרופ' יובל פורטוגלי.

 

כמה זמן לקח עד שהשתלבת בשוק העבודה לאחר סיום הלימודים?

בשונה ממרבית הסטודנטים, אני חזרתי לאקדמיה מתוך עשיה ופרטיקה בתכנון עירוני. בעיני, תקופת הלימודים לוותה במתח שנוצר עקב הפער התפיסתי הקיים בין הגישה המחקרית שבאקדמיה לבין הגישה הפרגמטית שבפרקטיקה. בעיני עבודה במקביל ללימודים באקדמיה איפשרה לי לחזק את החשיבה הבקורתית ולאתגר את התכנון הקיים ולא לסגת מלנסות לייצר סדר יום חדש, שיתכתב עם התפיסה האקדמית המקדימה את הפרקטיקה.

 

איפה את/ה רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?

כיום אני עוסקת בתכנון עירוני, תוך התמקצאות בהתחדשות עירונית. בעבודתי אני רואה כיצד הנושא מאתגר את התפיסות התכנוניות הקיימות ומחייב חשיבה מחודשת על האופן שאנו תופסים את המרחב העירוני והפעילות בו. אני שואפת להמשיך לעסוק בנושא זה בראיה יותר אסטרטגית, ברשויות מקומיות או בעבודת מטה במנהל התכנון.

 

אילו כלים רכשת במהלך הלימודים שמסייעים לך בעבודה היום?

מעבר להעשרה ולשינוי תפיסתי ביחס לתכנון כלכלי וחברתי, אחד מהכלים המשמעותיים שרכשתי בתכנון הוא בהבניה של אבני תהליך התכנון, שלמדתי במסגרת הקורס "מיומנויות בתכנון" בהנחייתה של פרופ' טלי חתוקה. הקורס חיזק אצלי את היכולת לזהות ולבקר תהליכי תכנון ואת תוצריו, תוך קביעה ושמירה על איכות תכנונית.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>